סכמה של אתר (Schema) – מה זה ומה עושים עם זה?

אחת ההתפתחויות בתחום קידום האתרים היא סכמה של אתר. הסכמה היא כלי עוצמתי לקידום האתר, אבל עדיין לא הרבה בעלי אתרים משתמשים בה.ברגע שתבינו איך זה עובד, תוכלו להרים את דרוג האתר שלכם בגוגל.

מה זה סכמה של אתר?

סכמה של אתר היא קוד שאתה שם באתר שלך כדי לתת מידע למנוע החיפוש ולעזור לו לתת מידע מפורט יותר למשתמשים. למסמך המתאר את מבנה האתר ואת התכנים שיש בו.

הנה דוגמא לעסק שמראה לנו את תאריכי האירועים שמתקיימים אצלו בתוך תוצאת החיפוש בגוגל:

סכמת אתר הצגת אירועים

כמובן שלעסק, תצוגה כזאת של המידע מועילה מאוד ומשפרת את חוית המשתמש של מי שמחפש את העסק.

סכמה אומרת למנוע החיפוש מה המשמעות של הנתונים שלך ולא רק מה כתוב בטקסט.

התוכן של האתר שלך מאונדקס במנוע החיפוש. זה מה שמופיע לגולשים בתוצאות החיפוש. כשאנחנו משתמשים בסכמה, חלק מהתוכן מאונדקס וחוזר לגולש בצורה אחרת.

איך זה קורה? בגלל שהסכמה אומרת למנוע החיפוש מה המשמעות של הטקסט שלך.  בדוגמא שיש בתמונה למעלה למשל, המילים "מוש בן ארי" יכולות להופיע במנוע החיפוש בתוצאה רגילה כשמישהו מחפש אותם. אבל בתצוגה שאנחנו רואים יש לנו אירוע עם תאריך ומוש בן ארי מופיע בתוך הלהקה שמובילה את האירוע.

באתר schema.org אנחנו מקבלים הסבר – אתם יכולים להסתכל באתר, אני הבאתי כאן תרגום חופשי.

רוב בוני האתרים מכירים את תגיות HTML. בדרך כלל, התגיות האלה משמשות כדי להגיד לדפדפן איך להציג את המידע. למשל:
<h1>אווטר</h1> אומר לדפדפן להציג את המילה אווטר בתור כותרת ברמה 1. אבל לדפדפן אין שו מידע לגבי מה המשמעות של המילה. זה יכול להיות השם של הסרט "אווטר" או יכול להיות תמונת הפרופיל של המשתמש באתר. מנוע החיפוש מתקשה להבין האם המילה הזאת היא במשמעות של מה שהמשתמש חיפש.

סכמה של אתר משתמשת במינוחים ייחודיים בפורמט שנקרא מיקרודאטה.

לא צריך ללמוד לכתוב קוד מיוחד, כל ההרחבה של הסכמה היא לתגיות HTML נוספות.

schema.org הוא שיתוף פעולה בין שלוש ענקיות החיפוש גוגל, בינג ויאהו. זה לא מצוי שמתחרים משתפים פעולה ועוזרים אחד לשני, אבל זה קורא באתר schema. שיתוף הפעולה מתבטא בהסכמה על סימני הקוד והמשמעות שלהם למנוע החיפוש.

הסכמה היא בשביל המשתמשים.

כשלאתר יש סכמה, המשתמשים רואים את התוצאות במנוע החיפוש בצורה ברורה יותר. יש להם הרבה יותר מידע על תאריכים, מיקום, מחירים ועוד הרבה מידע. יש אנשים שקוראים לסכמה "כרטיס ביקור וירטואלי".

מנועי החיפוש, שממוקדים בחווית הלקוח רוצים לתת להם את המידע בצורה הכי ברורה שהם יכולים. הסכמה עוזרת להם לעשות את זה.

למה הסכמה כל כך חשובה

סכמה באתר שלך עוזרת לדירוג האתר במגוון סוגים של תוכן. יש סימנים בסכמה ל:

  • מאמרים
  • עסקים מקומיים
  • מסעדות
  • תוכניות טלויזיה
  • חוות דעת על ספרים
  • סרטים
  • אירועים
  • מוצרים
  • ועוד…

יש מאות של סימונים, ויש סיכוי טוב שגם למידע שנמצא באתר שלכם יש סימון. אתרים שמשתמשים בסכמה ידורגו טוב יותר במנוע החיפוש מהמתחרים שלהם שלא משתמשים בה. יש מחקרים שמראים שאתרים שמשתמשים בסכמה ידורגו גבוה יותר מאחרים בארבע מקומות בממוצע. ברור שאי אפשר לבודד את הסיבה ולהגיד שזה קורה רק בגלל הסכמה, רואים התאמה בין השימוש בה לנתונים.

נכון לעכשיו יש שליש מהאתרים בגוגל שמשתמשים בתצוגה עשירה, אבל רק 0.3 משתמשים בסימונים של סכמה.

במילים אחרות, אם תתחילו להשתמש בה זה יגדיל בצורה משמעותית את היכולת שלכם לשפר את הדירוג שלכם במנוע החיפוש.

איך משתמשים בסכמה באתר

עכשיו נראה איך משתמשים בסכמה בתוך האתר שלנו.

1. קודם כל נכנס למסייע של גוגל להכנת מבנה מידע.

מסייע המבנים של גוגל צילום מסך

2. בחרו את סוג המידע לסימון

יש כמה אפשרויות שמופיעות. הרשימה הזאת לא מכילה את כל האפשרויות, אבל יש כאן הרבה. אני אבחר את הסוג של "מאמרים" שהוא מאוד נפוץ.

3. הדביקו את הכתובת של המאמר שאתם רוצים לסמן

כאן אדביק את המאמר שאני עובדת עליו עכשיו.

סכמת אתר בחירת נושא

נלחץ על התחל לתייג כדי להתחיל לעבוד על העמוד.

העמוד שלי נטען לתוך הכלי של גוגל ומופיע מימין. משמאל יש לי נושאים שונים שאני יכולה לתייג אותם במאמר.

4. לסמן ולתייג את הרכיבים שרוצים

עכשיו נבחר את מה שאנחנו רוצים לסמן בסימון מיוחד. נסמן למשל את שם המאמר ונלחץ על תיוג שם.

תיוג כותרת של מאמר

כשאני בוחרת את התיוג של "שם", הכלי מוסיף את המידע לנתונים שמצד שמאל.

5. להמשיך ולהוסיף תיוגים

עכשיו מה שצריך לעשות זה להעזר ברשימה שיש מצד שמאל ולהוסיף תיוגים מתאימים לעמוד. מן הסתם אי אפשר לתייג את כל האפשרויות, אז בחרו את מה שיש ומתאים לכם.

6. יצירה והוספה של קוד

אחרי שסיימתם לתייג כל מה שרציתם במאמר, לחצו על "צור HTML". קבלתם קוד להטמעה באתר. עברו לתצוגת מיקרו נתונים כדי לראות את הקוד שאתם יכולים להוסיף לפי רכיבים.

סכמה תצוגת מיקרו נתונים

7. הוספת קוד לדף וורדפרס

הכנסו למאמר שאותו אתם עורכים, ועברו לתצוגת "עורך טקסט".

הכנסת הקוד למאמר

8. העתקת הקוד מהכלי של גוגל לאתר

אתרו את הקוד שאתם צריכים להעתיק על ידי לחיצה על הרכיב המתוייג בדף.

קוד הסכמה להעתקה

את הקוד הזה צריכים להעתיק לתוך העורך של המאמר שלכם במקום הנכון:

כך נראה הקוד לפני (זכרו שאתם בתוך עורך הטקסט ולא בעורך הויזואלי):

קוד לפני הוספת הסכמה כך נראה הקוד אחרי הוספת קטעי הקוד:

הוספת קוד הסכמה בתחילת המאמר שלנו

יש לנו קוד שנוסף בתחילת המאמר וברכיב שאותו סימנו לתייג בסכמה.

ובסוף המאמר אנחנו סוגרים את ה-div שפתחנו:

 

הוספת הקוד בסוף המאמר

טיפים לשימוש בסכמה

המטרה של המאמר הזה היא ליצור הכרות עם מושג הסכמה וללמד שימוש בסיסי בסכמה. נראה איך אפשר עוד יותר לנצל את הסכמה לשימוש האתר שלנו.

מצאו את הסכמה שמתאימה לכם

אתר schema.org מספק הרבה סוגים של סכמות נפוצות. מצאו מה הכי מתאים לעסק שלכם.

אתר schema.org

יותר סימונים, יותר טוב

ככל שתתייגו נכון את התכנים שלכם, הדרוג שלכם בגוגל והבהירות של תוצאות החיפוש של האתר שלכם לגולשים יעלו. שימו לב שאתם מתייגים רק תוכן שגלוי לגולשים.

סכמות בוורדפרס

אחרי שהבנו את התהליך של הסכמה, ננסה להקל על עצמנו את החיים. לוורדפרס יש תוסף שנקרא All In One Schema Rich Snippets שעוזר להוסיף סכמות בקלות. נבדוק אותו בהמשך.

לאן זה הולך

סכימה היא תכונה שלא מסובכת ליישום כשמבינים איך היא עובדת, אבל מעט מאוד עסקים מיישמים אותה באתר שלהם.

נראה שסכמות הולכות להשאר איתנו לעוד הרבה זמן, אז זה הזמן ללמוד להשתמש בסכמות ולהקדים את שאר העסקים שעדיין לא עושים את זה.

איך אתם משתמשים בסכמות באתר שלכם?

 

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of