מדריך קידום אורגני של חנות וורדפרס

בניתם חנות בוורדפרס ועכשיו אתם רוצים שגם יגיעו אליה אנשים. איך זה יקרה?

יש כמה דרכים להביא תנועה לחנות. דרך אחת היא לפרסם את החנות בפרסום ממומן. זה יכול להיות פרסום בפייסבוק, בגוגל או באתרים אחרים. דרך שניה היא להביא לקוחות דרך קידום אורגני של האתר בגוגל.

גוגל הם כמו שוטר תנועה שעומד בצומת ומכוון את הרכבים שנוסעים. יש לו שלט עם חץ והמכוניות נוסעות לכיוון שהוא מסמן להן. עכשיו, מה שאתם רוצים שיקרה זה שגוגל יכוון את החץ למקום שאתם נמצאים בו. ואז כולם יגיעו אליכם. כדי לעשות את זה גוגל צריך להבים שאתם המקום הנכון להפנות אליו את הלקוחות. וזה מה שנקרא אופטימיזציה למנועי חיפוש.

איך גורמים לגוגל להבין שאתם המקום הכי נכון להפנות אליו את התנועה של הלקוחות.

לפני שנתחיל, נבין כמה מושגים בסיסיים.

איך בנויה חנות בוורדפרס

חנות וורדפרס בנויה בדרך כלל על תוסף WooCommerce. התוסף הזה הוא תוסף חינמי המתאים למי שרוצה לבנות חנות וורדפרס. מה שהתוסף הזה נותן לנו זה בעיקר לנצל את מערכת הניהול של וורדפרס ולנהל בתוכה את החנות שלנו בקלות.

בגלל שוורדפרס היא מערכת קוד פתוח, כלומר כל אחד יכול להכנס לקוד ולהוסיף לו פונקציונליות, יש הרבה תוספים שנותנים מענה לצרכים שונים של החנות שלכם.

כשאנחנו בונים חנות, אנחנו כמובן רוצים שתגיע אליה כמה שיותר תנועה, ואם אפשר שהיא תגיע בחינם מגוגל, אז הכי טוב.

האם אפשר לבנות חנות ידידותית למנוע החיפוש?

קודם כל, וורדפרס בבסיס היא מערכת ידידותית למנועי חיפוש, ולכן אם החנות שלכם בנויה עליה, יש לכם כבר בסיס טוב. כשאתם מקימים חנות, אתם שמים את התבנית, המוצרים, התמונות, התאורים וכו'. כשאתם עושים את זה אתם צריכים לחשוב על מנוע החיפוש.

התהליך הזה הוא מתמשך ואתם רוצים להשקיע בו עד שתראו תוצאות ותנועה שמגיעה מגוגל.

איך עושים את זה? על זה נדבר במאמר הזה.

1. התקנת תוסף Yoast לוורדפרס

כדי להכין את האתר שלכם לפעולות הקידום, קודם כל התקינו את תוסף Yoast SEO. התוסף הזה יסייע למקד אתכם בפעולות הקידום הנדרשות.

התוסף הזה הוא הכרחי בכל אתר וורדפרס ולא רק בחנות. אחרי שהתקנתם את התוסף, אתם יכולים לעבור לשלב הבא.

2. כותרות מותאמות לחיפוש

כמו שצריך להתאים תכנים של בלוג למנוע החיפוש, ככה גם צריך להתאים את המוצרים אם רוצים שהם יופיעו בחיפוש.

אחד הדברים הכי חשובים במוצר הוא הכותרת. אם עברתם על הסעיף הקודם התקנתם את התוסף של yoast seo. כשאתם נכנסים למוצר, רדו למטה לחלון התוסף, שם תראו את הכותרת שתופיע בגוגל. אתם רוצים לשים בכותרת מילים שהלקוחות שמים במנוע החיפוש כדי להגיע למוצר.

הכותרת צריכה להיות אמיתית ולא לבלבל ועם זאת רצוי שהיא תהיה מעניינת ומושכת.

למשל, כותרת משעממת: ארנק עור לגברים מותג X.

כותרת מעניינת: ארנק עור חום עם קיפול לגברים – איכותי ונשמר לאורך זמן.

כשאנשים מחפשים מוצר הם מכניסים הרבה מילים שמתארות את מה שהם רוצים. כשאתם משתמשים במשפט ארוך בשם של המוצר, אתם יותר ספציפים ואתם עוזרים לגוגל למקם אתכם במקום גבוה יותר.

3. תאור מוצר מותאם לחיפוש

בתוסף yoast, מתחת לכותרת, יש לכם מקום לשים תיאור שיופיע במנוע החיפוש.

התאור הזה לא מופיע באתר, הוא רק לשימוש של מנוע החיפוש. בתאור אתם צריכים לתת לגולש סיבה מספיק טובה כדי ללחוץ על הקישור. זו שורת המחץ שלך שתקבע האם הגולש יגיע אליכם או לא.

גם בתאור אתם רוצים לשים את המילת המפתח שהשתמשתם בה לאורך כל המוצר, בכותרת ובתאור.

4. אופטימיזציה לכתובת המוצר

הכתובת של מוצר (URL) נקראת גם סלאג (slug). כברירת מחדל, וורדפרס משתמש בשם של המוצר גם לכתובת. לפעמים הכתובת הזאת לא מכילה את מילת המפתח או שהיא ארוכה מידי ומסובכת.

במקרה הזה תרצו לשנות את הכתובת.

וחוץ מזה יש את המורכבות של העברית, כשאתם משתפים כתובת בעברית, היא הופכת למספרים ואחוזים, שזה בעצם הקוד של האותיות בעברית. הקוד הוא מאוד ארוך ולא קריא. הרבה פעמים נוח יותר לשים כתובת באנגלית של המוצר כדי שהכתובת תראה ידידותית יותר.

5. פירורי לחם

פירורי לחם (Breadcrumbs) זה השם של המסלול של הדף. המסלול הזה מופיע בדרך כלל בראש הדף באתר. את ההגדרות של הצגת פירורי לחם תמצאו בהגדרות התבנית שלכם בדרך כלל.

גם בהגדרות התוסף yoast seo יש מקום להגדיר האם פירורי הלחם יוצגו או לא.

אם התבנית שלכם לא מציגה את פירורי הלחם, תוכלו להוסיף את האפשרות הזאת לקובץ function.php על ידי הקוד:

<?php
if ( function_exists('yoast_breadcrumb') ) {
  yoast_breadcrumb( '<p id="breadcrumbs">','</p>' );
}
?>

אם אתם לא יודעים לגעת בקוד, מציעה לא להתעסק עם זה.

6. שימוש נכון בקטגוריות ובתגים

קטגוריות ותגים עוזרים לכם לארגן את המוצרים באתר בצורה מסודרת. גם ללקוחות קל יותר למצוא את מה שהם מחפשים.

חוץ מזה הקטגוריות והתגים גם עוזרים למנוע החיפוש להבין את הסדר ואת ההיררכיות של האתר.

מה ההבדל בין קטגוריה לתג?

קטגוריות מחלקות את מוצרי האתר לפי מכנה משותף רחב. למשל אם יש לי חנות בגדים אז יהיו לי קטגוריות של: גברים, נשים, ילדים וכו' מתחת לקטגוריות הראשיות יכולות להיות לי קטגוריות משנה. למשל תחת בגדי נשים יכולות להיות לי: חצאיות, חולצות, מכנסיים וכו' מה שמאפיין את הקטגוריות זה המבנה ההיררכי.

תגים הם מאוד ספציפים למוצר שלי והם יכולים לתאר תכונה של המוצר. למשל חולצה יכולה להיות עם תגים של: מתאים לקיץ, ליום יום, ספורטיבי וכו'

7. להוסיף טקסט חלופי לתמונות

גוגל לא רואה מה יש בתמונה שאתם שמים באתר. הדרך שלו להבין על מה התמונה שלכם מדברת היא עם תכונת טקסט חליפי (alt). הטקסט הזה גם עוזר למצוא את התמונה המתאימה בחיפוש של תמונות בגוגל וגם עוזר לקדם את הדף כשנושא התמונה מתאים לנושא הדף.

חוץ מזה יש עוד שני דברים שהכיתוב הזה מועיל להם. הטקסט הזה מופיע כשהתמונה לא נטענת לדף. הוא גם משמעותי לנושא הנגישות מכיוון שקורא מסך יקריא את הטקסט של התמונה.

הכי פשוט זה להעלות את הטקסט הזה כשאתם מעלים את התמונה לאתר שלכם. אבל גם אם לא עשיתם את זה, תוכלו לעשות את זה אחר כך בספריית המדיה.

8. להוסיף תאור וכותרת לקטגוריות

לכל קטגוריה של מוצרים יש עמוד משלה שאפשר להגיע אליו. העמוד הזה מכיל את כל המוצרים של אותה קטגוריה. העמוד הזה הוא מוד משמעותי לקידום כי הוא מכיל קבוצה של מוצרים עם מכנה משותף שיכול להיות מקודם בגוגל.

תוסף Yoast Seo נותן לכם אפשרות להכניס כותרת ותאור מותאם לקטגוריה שיופיעו בבתוצאת החיפוש בגוגל.

9. לעקוב אחרי האתר ב-Google Analytics

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים כדי לדעת מה עובד הוא… מידע. מאיפה הגולשים שלך מגיעים ואיך הם מצאו את החנות שלך. איזה מוצרים הם מחפשים ולאן הם מגיעים באתר.

גוגל אנליטיקס עוזרים לכם לראות את כל המידע בצורה פשוטה וברורה. חברו את החנות שלכם עם הכלי. הוא חינם והוא יתן לכם הרבה תובנות.

10. אופטימיזציה למהירות וביצועים

אחד המדדים הכי משמעותיים לגוגל היא מהירות האתר. מה שאומר שאם האתר שלכם זז לאט, יש סיכוי טוב שזה יפגע בדרוג של האתר.

חוץ מזה שלגולשים אין הרבה סבלנות, ואם האתר שלכם עובד לאט הם פשוט ילכו למקום אחר.

אחסון האתר שלכם הוא אחד המדדים המשפיעים על מהירות האתר. אם יש לכם אתר תוכן קטן, אני ממליצה לעבוד עם אחסון bluehost. המחיר שם הוא נמוך, אפשר לשים כמה אתרים שרוצים ויש להם תמיכה מעולה.

אם יש לכם אתר גדול עם הרבה מוצרים שצריך אחסון טוב, כדאי להשתמש באחסון upress. הוא עולה יותר, אבל האתר שלכם יהיה מהיר בצורה משמעותית. ב-upress יש לכם גם שירות בעברית.

11. בטיחות האתר

כשאתם בונים אתר של מוצרים, אתם רוצים שרת מאובטח. גוגל מדרג אתרים אובטחים במקום גבוה יותר וגם לגולשים זה נותן יותר בטחון. צעד ראשון יהיה להתקין SSL על האתר שלכם. גם באחסון bluehost וגם ב-upress אתם מקבלים כתובת https בחינם.

 

ראינו כמה צעדים בסיסיים שיכולים לעזור לך לקדם את אתר המכירות שלך. כדאי לעבור עליהם שלב אחרי שלב ולראות שלא מפספסים משהו. רוב הדברים פשוטים וצריך רק תשומת לב ולהעלות את המוצרים בצורה מסודרת.

אם אהבתם את המאמר, שתפו.

בהצלחה.

הגב

avatar
  Subscribe  
Notify of